آمادگي براي سفر

آمادگي براي سفر

بسم الله الرحمن الرحيم

آمادگي براي سفر

صبح پنج شنبه اي بود كه مجله بشارت شماره 52 را برداشتم و به سوي مسجد محل رهسپار شدم تا علاوه بر خواندن  نماز صبح مجله را به آية الله آقامجتبي بهشتي بدهم تا خاطره چاپ شده خودشان را ببينند و بخوانند .

سر كوچه منزل ايشان كه رسيدم ديدم عصا زنان از ته كوچه  مي آيد معطل آمدن او شدم همينطور كه قدم مي زد آيه 27 از سوره مائده كه مربوط به داستان دو پسران آدم است را زمزمه مي كرد كه هر دو قرباني فرستادند و از يكي قبول شد واز ديگري قبول نشد آنكه قرباني اش قبول نشد برادرش را به قتل تهديد كرد . برادرش گفت : إنما يتقبل الله من المتقين

 « خداوند از تقوا پيشگان قبول مي كند »

 به در مسجد رسيديم پس از آنكه از تلاوت قرآن فارغ شد احوال پرسي كرد و من نيز مجله را به او  تقديم كردم . پس از نماز صبح به منبر رفت و حديث” استعد لسفرك قبل حلول اجلك ” قبل از رسيدن مرگت براي سفرت آماده شو ” از امام مجتبي (عليه السلام)كه در آ خرين لحظات حياتش به جنادة بن اميه فرموده بود را خواند و معني كرد و فرمود براي آن سفر تقوا و عمل صالح مفيد است بايد تا فرصت است اين دو را فراهم ساخت و من در اين فكر بودم كه اين هر دو به هم وابسته اند زيرا قرآن مي فرمايد “فتزودوا فان خير الزاد التقوي” توشه برگيريد كه بهترين توشه تقواست.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات
چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.