صحبت‌های استاد احمد عابدینی در ابتدای درس تفسیر در تاریخ 23 اسفند

صحبت‌های استاد احمد عابدینی در ابتدای درس تفسیر در تاریخ 23 اسفند

صحبت‌های استاد احمد عابدینی در ابتدای درس تفسیر در تاریخ بیست و سوم اسفند:
ابتدا سالروزر ولادت حضرت علی اکبر(ع) را تبریک عرض می‌کنم. در این روزهایی که همه جا اخبار غم‌انگیز است خوب است چنین سالروزهایی می‌آید که انسان ابراز خوشحالی نیز بکند.
از طرفی شنیدیم در این روزهای اخیر رژیم سعودی 81 نفر را گردن زده است. از آن طرف ماجرای اوکراین را می‌شنویم. اینها همه خبرهایی است که در دنیای به اصطلاح متمدن امروزی رخ می‌دهد و عامل ناراحتی است.
امروزه جهان در ظاهر متمدن شده، ولی از نظر اخلاق خوب نشده است. این همه انسان کشته می‌شود و اینها خبرهای غم‌انگیزی است. دین آمده که جلو این بی‌اخلاقی‌ها را بگیرد.
اینکه امروزه اینقدر انسان‌های غیر نظامی کشته می‌شود واقعا آیا عصر تمدن است؟ اتفاقا امروزه عصر وحشی‌گری است.
در جنگ‌های پیامبر(ص) اصلا غیر نظامیان کشته نمی‌شدند و از خود جنگجویان نیز درصد کمی کشته می‌شدند.
باید توجه داشت که دین برای انسان‌سازی آمده است. اگر جنگ و خونریزی اینقدر شدت دارد معلوم است ما مبلغین نیز مسئولیت خود را به درستی انجام نداده‌ایم.
پیامبر(ص) بدترین دشمنانش را نیز بخشید ولی امروزه اینقدر بی‌اخلاقی رخ داده است. باید همه توبه کنیم. امروزه حرف‌های خطرناکی می‌شنویم که مثلا پوتین گفته است اگر قرار است ما نباشیم جهان هم نباید باشد و این تهدید به استفاده از بمب اتم است. حال چرا جمهوری اسلامی این حرف‌ها را محکوم نمی‌کند معلوم نیست. چرا حوزه تنها در برابر جنایات سعودی تظاهرات راه می‌اندازند ولی در مقابل جنایات روسیه تظاهرات نمی‌کنند؟
باید اخلاقی باشیم و از هر جنایت‌کاری اظهار تنفر کنیم.
بنده در روز اول جنگ در اوکراین لایوی در اینستاگرم گذاشتم و گفتم تا جایی که می‌توان باید از جنگ دوری کرد و پیامبر(ص) تا جایی که ممکن بود از جنگ دوری می‌کرد و تنها در موارد ناچاری دفاع می کرد.
پس بدی باید از هرکسی محکوم شود و خوبی در هر جایی مورد مدح قرار گیرد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات
چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.