آیا نوح از کفر فرزندش بی اطلاع بوده است

آیا نوح از کفر فرزندش بی اطلاع بوده است

پاسخ داده شد
0
0

بر طبق آیات قرآن آیا کافر بودن پسر نوح بر حضرت نوح معلوم بوده است؟ اگر معلوم بوده و قرار بوده که کفار غرق شوند چرا نوح از فرزندش می‌خواهد که وارد کشتی شود؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

از آیات قرآن استفاده می‌شود که نوح نمی‌دانسته که پسرش حتماً کافر است. شاید پسر نوح حالتی منافقانه داشته است و کافر بودنش بر خود پدرش نیز مخفی مانده بوده و به همین خاطر نوح وقتی او را دید از او درخواست کرد که وارد کشتی شود در حالی که اگر می‌دانسته او کافر است طبق وعدۀ خداوند نباید از او بخواهد که وارد کشتی شود. در این زمینه می توانید به آیات 37، 40، 45، 46 و 47 از سوره هود مراجعه کنید.
در تفسير الميزان نيز آمده است: براى حضرت نوح (ع) كفر فرزندش ثابت نشده بود، بلكه اهل آن جناب حتى همين فرزندش (البته غير از همسرش) به ظاهر مؤمن بودند، و اگر فرزند مذكور وى بر خلاف آنچه نوح (ع) مى‏پنداشت كافر بود بطور مسلم او را براى سوار شدن به كشتى نمى‏خواند و چنين درخواستى را از خداى تعالى نمى‏كرد، براى اينكه خود آن جناب قبلا كفار را نفرين كرده و از خداى تعالى خواسته بود كه كسى از كافران را بر روى زمين زنده نگذارد، پس همه اينها شاهد بر آن است كه او پسر مورد بحثش را مؤمن مى‏پنداشته، و اگر آن پسر سوار كشتى نشده و دستور پدر را مخالفت كرد، صرف اين مخالفت كفر آور نيست بلكه تنها معصيتى است كه مرتكب شده بوده.( ترجمه الميزان، ج‏10، ص: 350)

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.