تعارضی در کلام شما

تعارضی در کلام شما

پاسخ داده شد
0
0

با توجه به مطالب کانالتان سوالی برایم پیش آمد.
حضرتعالی در دو مطلب از مطالب کانال در مورد عالم ملکوت فرمودید:
(در هر زمانی ما به ابراهیم ملکوت آسمان‌ها و زمین را نشان می‌دهیم. روح ابراهیم هم اکنون نیز در برزخ زنده است و همین الآن نیز ملکوت آسمان‌ها و زمین را می‌بیند.ملکوت یعنی کل جهان در اختیار خداست و خداوند آن‌گونه که بخواهد عمل می‌کند و كارها و برنامه‌ها و نتايج را به ابراهيم نشان داده است.)
حال سوال بنده این است با توجه به فرمایشات حضرتعالی آیا ابراهیم بر حال ما آگاه نیست؟ و کارها و برنامه ها و نتایج کل دنیا را در حال حاضر نمی‌بیند؟ وقتی که ابراهیم به این مرحله رسید در واقع با باطن عالم مرتبط می‌شود و ارتباط با باطن عالم موجب آگاهی از همه واقعیت‌ها می‌شود و در آن جا دیگر طول و عرضی و ارتفاع وجود ندارد.
آیا مستلزم آن نیست که حتی صدای ما را میشنود؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

سلام بر شما و ممنون از سؤال خوبی که مطرح کردید.
اولا در قسمت بالای سایت بنده نوشته شده است که مطالب سایت یقینی نیست و بازاندیشی ادامه دارد و حرف‌ها را نباید نهایی تلقی کرد. اسم کانال تلگرامي بنده نیز بازاندیشی است. پس ادعا ندارم که همۀ حرف‌هایم حرف نهایی است.
و اما از مجموع صحبت‌هایی که در تفسیر آیات 96 تا 104 سوره توبه آورده‌ام مشخص شد که اگر چه پیامبر(ص) به اموری علم دارد ولی آن امور، کارهای خوب افراد است نه کارهای بد افراد و آیات سوره مطففین مؤید همین حرف است.
پس بر فرض که این احتمال قبول شود که مراد از نشان دادن ملکوت آسمان‌ها و زمین به ابراهیم حتی پس از مرگ ایشان باشد مراد ملکوتی است که ابراهیم را خوشحال می‌کند. پس نمی‌توان گفت که ابراهیم همۀ کارهای ما حتی کارهای بد را نیز می‌بیند. علاوه بر این کارهای عادی اصلا مراد نیست بلکه بیشتر مراد مشاهدۀ روند کلی دین‌داری افراد است.
به هر حال یادمان نرود که قرآن در مواردی علم را از پیامبران سلب کرده است و حتی به نظر مي‌رسد آیات انتهایی سوره جن که برخی مفسران آن را تأییدی بر علم غیب پيامبر مورد رضاي خدا می‌دانند اصلا بر علم غیب دلالت ندارد؛ بلكه جواب به پرسش مقدري است كه آيا پيامبرت را بين دشمنان رها مي‌كني؟ و خدا پاسخ مي‌دهد كه اطراف او نگهباناني قرار مي‌دهم .
پیشنهاد می‌دهم برای آشنایی بیشتر با این بحث به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://ahmadabedini.ir/11338/11338/

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.