سکوت خدا در برابر این همه سختی

سکوت خدا در برابر این همه سختی

پاسخ داده شد
0
0

عرض ادب و احترام. میبخشید مزاحمتون هستم . این روزها که اکثر مردم ایران در فشار اقتصادی و روحی و روانی هستند همه مون مثل کسی که گم شده به دنبال امداد و کمک و مدد الهی هستیم . همه میدونیم که خداوند از مادر مهربونتر هستن. ولی متاسفانه چرا و به چه علت حداقل ما ملت ایران در این شرایط سخت کمک و امداد الهی را نداریم . حالا کشورها و مردم دیگه بماند. به نظرتون در این شرایط سخت و اندوهگین ما به معجزه نیاز نداریم .؟ چرا نباید در برابر این کشتارها و تجاوزها و ظلم ها کمک به مردم نرسه؟ متاسفانه مردم دارن اعتقاداتشون را از دست میدن و این خیلی خطرناک هست. اکثر و شاید بهتر بگم خانمهایی که از زندان اینها آزاد شدن همگی یا روانی شدن یا لکنت زبان گرفتن و همشون اعتقاداتشون را از دست دادن. میگن خیلی خدا را توی اون شرایط وحشتناک صدا کردیم ولی اتفاقی و کمکی از عالم بالا نرسید. من کاری به حجابشون ندارم ولی هدف همگی پسران و دختران معترض رسیدگی به وضع نابسامان اقتصادی و مردم محروم هست. یعتی اون بنده خدایی که در خیابان معترض فقر و تفاوتها و فشارها و اقتصاد نابسامان بوده ” و آقای نظامی با گفتن بسم الله طفلک را با چند گلوله کشته چه طور اون دنیا مورد سوال وجواب قرار میگیره ؟ تو کشته شدی چون معترض ظلم بودی اون هم به دست کسی که مدعی دین هست ؟ بفرمایید که علت سکوت خداوند و صبرشون چی هست ؟ زمانهای پیامبران و هزار و ..‌‌قبل با اتفاقات معمولی تر از الان معجزه رخ میداد ولی الان با این کشتارها و فجایع معجزه و امداد الهی را نداریم. استاد دارن همه مون روانی میکنن بین دین و بی دینی مردم را بلاتکلیف کردن. ممنون میشم استاد بزرگوار راهنمایی بفرمایند ..طلب خیر و سعادت و آگاهی

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

سلام و عرض ادب و احترام و ابراز تأسف و نگرانی از وضعی که در کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی به وجود آمده و بگیر و ببندها و کشتن‌هایی كه رخ داده است. بنده نیز بسیار متأسفم. اما اینکه می‌پرسید خدا کجاست؟ خدا قرار نیست در امور جهان دخالت کند و خودش نظم جهان را به هم بريزد. در حدیث داریم: «ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها؛ خدا ابی دارد از اینکه امور را جز از راه علل و اسبابش جاری کند» (کافی، ج1،ص183)
پس همۀ کارها باید با اسباب خودش جلو رود. براي جلوگيري از آنچه اشاره كرديد بايد راهكارهاي علمي، عقلايي پي‌گيري شود تا به نتيجه برسد و اما اینکه خدا در زمان سابق دخالت می‌کرده به این دلیل بوده که طرفداران انبیاء بسیار کم بودند و دشمنان قصد داشتند پیامبران و مؤمنان را كاملا از بین ببرند و در این صورت دین از بین می‌رفت و به همین خاطر خدا دخالت می‌کرد ولی الآن هر چقدر مسلمانان كشته يا شکنجه شوند دین خدا از بین نمی‌رود چون مسلمانان زیاد هستند و بالاخره دین پایدار است. بعد از پیامبر اکرم(ص) وقتی امام حسین(ع) و اصحابش کشته شدند خدا کاری نکرد، چون دين از بين نمي‌رفت یا در زماني زندان‌های حَجّاج بن يوسف پر از زن و مرد بود كه طبق نوشته‌ها در زمستان و تابستان بدون سقف بود و خوراكي جز آرد همراه با خاكستر نداشتندو آنها با سختی‌های فراوان در زندان‌ها به سر می‌بردند خدا دخالتی نکرد چون اصل دین پابرجا بود. اما معجزه مربوط به اثبات نبوت است تا خدا نشان دهد فلان فرد پیامبر اوست.
بله اگر اتفاقی رخ دهد که نتیجۀ آن این باشد که دین از بین برود خدا دخالت می‌کند و این البته معجزه نیست بلکه عذاب استیصال است.
الآن نه معجزه رخ می‌دهد و نه عذاب استیصال چون با دلایل علمی مشخص است که اسلام دین حق است و نیاز به معجزه نیست.
و اما اینکه عده‌ای کشته می‌شوند همۀ ما متأسفیم ولی به هر حال هرکسی زمانی باید از دنیا برود و خدا اجر خوبان را می‌دهد و مجازات مجرمان را نیز می‌دهد ولی خدا قوانین دنیا را به هم نمی‌زند. در جنگ جهانی اول و دوم نيز ميليونها انسان كشته شدند و خدا دخالتی نکرد.
بله ممکن است در جایی کرامتی باشد تا معلوم شود حق با کدام طرف است ولی کرامت جزئي است و غیر این است که خدا دشمن را معجزه آسا نابود کند. باید راجع به دشمن فکر کرد و با علل و اسباب خودش جلوی او را گرفت.
اینکه مشهور است که اگر مضطر حقیقی شدی خدا دعایت را مستجاب می‌کند نيز دليلي ندارد. حتی در حال اضطرار نیز خدا دخالت نمی‌کند و علل و اسباب را به هم نمی‌ریزد. بله در حال اضطرار احكام تغيير مي‌كند و مثلا گوشت مردار كه در حالت عادي حرام است در حالت اضطرار حلال مي‌شود. و آنچه بيان شد با آيۀ «ادعوني استجب لكم؛ مرا بخوانيد تا اجابتتان كنم» منافاتي ندارد؛ زيرا اجابت دعا از راه علل و اسباب است و مثلا همين كه عقل ما بارور مي‌شود كه چه انجام دهيم و چگونه با صبر و تخصص كارها راپيش ببريم، استجابت دعاست.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.