هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
کسانی که اصرار دارند خلفاء را لعنت کنند به آیه 57 سوره احزاب استناد میکنند که طبق این آیه اذیت کنندگان پیامبر(ص) مورد لعن خدا قرار گرفته اند. این گروه میگویند طبق روایات صحیحی خلفاء، حضرت زهراء(س) و پیامبر(ص) را اذیت کردهاند و در نتیجه مستحق لعن هستند. آیا حرف این افراد صحیح است؟
اگر افرادی قبلا کارهایی کردهاند و از دنیا رفتهاند چرا باید آنها را لعنت کنیم در حالی که معلوم نیست واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ واقعا حساب این افراد با خداست. در خطبه 156 نهج البلاغه آمده است امام على(ع) بعد از جنگ جمل در مورد عایشه فرمود : وَ لَهَا بَعْدُ حُرْمَتُهَا الْأُولَى وَ الْحِسَابُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى يعنى به هر حال عایشه احترام نخست او برقرار است و حسابرسى اعمال او با خداى بزرگ است.
پس هرکسی هرکاری کرده است حسابش با خداست. ما از جزئیات مطلب بیخبریم.
و اما اگر در سوره احزاب آمده است که اذیت کنندگان پیامبر(ص) مورد لعنت هستند واقعا ما چگونه میخواهیم ثابت کنیم که اذیت کنندگان چه کسانی هستند؟ از آن طرف در آیه 100 سوره توبه از مهاجرین و انصار تعریف شده است. یا در آیه 18 سوره فتح خدا رضایت خود را از بیعت کنندگان اعلام کرده است و خلفاء جزو مهاجرین و همچنین بیعت کنندگان بودهاند.
حال وقتی این آیات را داریم آیا صحیح است با کتب تاریخی که صحتش ثابت نیست به صورت قطعی، این افراد را اذیت کنندگان پیامبر(ص) معرفی کنیم.
بهتر است گذشتگان را رها کنیم و به وظیفۀ الآن خود بپردازیم.
ما در زمان خودمان میبینیم چقدر اخبار اشتباه به ما میرسد و با اینکه اینقدر دوربین و ضبط هست نمیتوان اخبار را به راحتی باور کرد. حال چگونه میخواهیم از 14 قرن پیش خبر قطعی دهیم؟
پس بهتر است حساب گذشتگان را به خدا واگذار کنیم و دنبال وظیفۀ فعلی خود باشیم.
لطفا جهت ثبت نام ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.