نحوۀ برخورد پیامبر(ص) با جنایات خالد بن ولید

نحوۀ برخورد پیامبر(ص) با جنایات خالد بن ولید

پاسخ داده شد
0
0

در کتب تاریخی مثل تاریخ طبری آمده است که پیامبر(ص) خالد بن ولید را به منطقه‌ای فرستاد و او عدۀ زیادی را کشت و پیامبر(ص) برای او عقوبتی در نظر نگرفت. اسلام ستیزان به این داستان برای اشکال به پیامبر(ص) استناد می‌کنند. آنها می‌گویند امثال خالد بن ولید و علی بن ابی طالب اهل کشت و کشتار بودند و اسلام را به زور به مردم تحمیل می‌کردند و سپس نتیجه می‌گیرند که حکومت جمهوری اسلامی نیز کپی حکومت پیامبر(ص) بوده است. چه جوابی به این افراد باید داد؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

در جامعۀ جهانی امروز تلاش می‌کنند کسی کشته نشود و دنیای مدرن می‌گوید کسی نباید کشته شود ولو جنایتکار جنگی باشد.
خوب چرا همین نسخه را برای حضرت محمد(ص) تجویز نمی‌کنید؟ ایشان در طول عمرش هیچ کس را نکشته است. او حتی قاتل حمزه را نکشته ولی البته از کار او بیزاری جسته است.
امروزه می‌گویند هیچ کس کشته نشود و حتی قاتل نیز کشته نشود و پیامبر(ص) همین کار را کرده است. کسی مثل حضرت محمد(ص) روحیۀ بالایی دارد که جنایتکار را می‌بخشد و مردم را نیز راضی می‌کند و در بحث خالد بن ولید بر فرض صحت داستان، همین اتفاق افتاد. مردم در این قضیه راضی شدند و شاهدش این است که برخوردی نکردند چرا که پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را برای جبران خسارت به آن منطقه فرستاد و علی(ع) دیۀ آنها را پرداخت کرد و حتی پول ظرف آبخوری سگان را نیز به آنها داد.
تازه شما امثال حضرت علی(ع) را نباید هم‌عرض دیگران قرار دهید چرا که طبق آیات سوره انسان، اهل بیت حتی به اسیر نیز غذای خود را می‌دادند. حضرت علی(ع) سعی می‌کرد بسیار به دیگران احسان کند. چرا شما کسی مثل خالد بن ولید را هم‌عرض حضرت علی(ع) قرار می‌دهید؟
باید دقت کنید که عده‌ای در زمان پیامبر(ص) تازه مسلمان شده بودند ولی هنوز روحیۀ جنایتکارانه داشتند. حال که مسلمان شدند و هنوز جنایت می‌کنند اگر قرار باشد کشته شوند دیگر کسی مسلمان نمی‌ماند. آنها کم کم باید ادب شوند تا بیداری کامل حاصل شود. چرا از این دید به مسأله نگاه نمی‌کنید؟
و اما نکتۀ دیگر اینکه امیدوارم هیچ‌گاه اسلام را از زاویۀ برخی از آخوندها نشناسید چون برخی از اینها نسبتشان با پیامبر نسبت تناقض است و برخی کارهای آنها در حکومت اسلامی ارتباطی با اسلام ندارد. نباید حکومت پیامبر(ص) را که این همه با او مرتبط بودند و بعد از فتح مکه عام الوفود بود و گروه‌های مختلف به دیدار پیامبر(ص) می‌آمدند با گروه هایی که همه را از خود رانده‌اند مقایسه کرد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.