هر بی‌دینی جهنمی نیست

هر بی‌دینی جهنمی نیست

پاسخ داده شد
0
0

شما معمولا در صحبت‌هايتان مى گوييد همۀ كسانى كه بى‌دين هستند اهل جهنم نيستند بلكه گروه خاصى از بى‌دين‌ها كه مغرض و حق پوش‌اند اهل جهنم‌اند. آيا براى اين صحبت خود از قرآن قرينه‌ای داريد؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
1
0

در قرآن قرائن زيادى براى اين مطلب موجود است كه در اينجا تنها به يك قرينه يعنى آيات 38 و 39 سوره بقره اشاره مى‌كنم كه مى‌فرمايد:
قُلْنَا اهْبِطُواْ مِنهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنىّ‏ هُدًى فَمَن تَبِعَ هُدَاىَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيهِمْ وَ لَا هُمْ يحَزَنُونَ(38) وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَ كَذَّبُواْ بَايَاتِنَا أُوْلَئكَ أَصحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ(39)
ترجمه: گفتيم: همگى از آن [مرتبه و مقام‏] فرود آييد چنانچه از سوى من هدايتى براى شما آمد، پس كسانى كه از هدايتم پيروى كنند نه ترسى بر آنان است و نه اندوهگين شوند. (38) و كسانى كه كافر شدند و آيات ما را تكذيب كردند، اهل آتشند و در آن جاودانه‏اند. (39)
به عبارات اين دو آيه خوب دقت كنيد. در آيه 39 مى‌توانست بجاى عبارت وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَ كَذَّبُواْ بَايَاتِنَا از عبارت وَ الَّذِينَ لَم يَتَّبِعُوا هُدَايَ أولئِكَ أصحَابُ النَار استفاده كند. فرق بین این دو عبارت خیلی زیاد است. اگر از عبارت وَ الَّذِينَ لَم يَتَّبِعُوا هُدَايَ أولئِكَ أصحَابُ النَار استفاده شده بود شاید می‌توانستیم بگوییم که هرکسی از هدایت پیروی نکند اهل جهنم است ولی وقتی از عبارت وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَ كَذَّبُواْ بَايَاتِنَا استفاده کرده است می‌فهماند آن کسانی که از هدایت پیروی نکنند و حق پوش باشند چنین کسانی هستند که اهل دوزخ اند نه هرکسی که از هدایت پیروی نکند.(دقت کنید)

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.