پاسخ به شبهات مربوط به بهشت و بهشتیان

پاسخ به شبهات مربوط به بهشت و بهشتیان

پاسخ به شبهات مربوط به بهشت و بهشتیان

در فضای مجازی با متون و بیان‌های مختلف به بهشت وصف شده توسط قرآن اشکال و ایراد گرفته شده است. در اینجا یکی از این متون و پاسخ خودم نسبت به آن را می‌آورم تا هر کجا چنین شبهاتی یافتید پاسخ آن را بدانید.

اشکال:

یکی از وحشتناک ترین و دلهره آور ترین داستانهای دینی ، داستان مکانی است به نام بهشت ، که در آن مکان ،کار اشرف مخلوقات فقط خوردن شراب ، و آمیزش جنسی است و این اولین و آخرین کار مادام العمر آنان است ،همه مست و لایعقل در هم آمیخته اند .

نه قلمی ،نه دفتری ، نه علمی نه هنری و نه اندیشه ای !

همچنین تمام وعده هایی که در بهشت داده شده جسمانی است ،این در صورتی است که در بهشت جسمی وجود ندارد و روح بی نیاز از خوردن و آشامیدن و آمیزش است .👌

*چرا از سکس لذت میبریم.؟!*

چرا خوردن و خوابیدن برای ما لذت بخش هست.؟!

چرا از تماشای مناظر زیبای طبیعت لذت می بریم.؟!

چرا از خوردن شهد شیرین و عسل لذت می‌بریم. ؟! و و و ….

آیا واقعا سکس ذاتا لذت بخش و زیباست.؟!

*👈لطفا و با عرض معذرت، با حوصله دو دقیقه این مطلب را بخوانید.*

تاکنون چنین تحلیلی واقع‌بینانه از بهشت و جهنم نشده است.!

در واقع سکس و دیگر مقوله ها هیچ کمالی در خود ندارند که لذت بخش باشند ، بلکه فقط و فقط به دلیل برطرف کردن نیازهای ما انسان ها لذت بخش هستند.!

اگر نیاز به سکس در ما وجود نداشت حتی یک لحظه هم حاضر نبودیم به آلت تناسلی جنس مخالف نگاه کنیم

چه برسد به……

وقتی که نیاز ما از لذائذ برطرف شد دیگر توان ادامه نخواهیم داشت.!

وقتی به مقدار مشخصی غذا بخوریم دیگر غذا خوردن بیشتر نه تنها لذت بخش نیست بلکه عذاب آور است، حتی اگر لذیذترین غذای جهان باشد ..!!!

بعد از ارضاء جنسی ، تكرار مجدد معنی ندارد بلکه زجرآور می‌شود.!!

پس از برطرف شدن نیاز جنسی حتی اگر زیباترین و برترین زنها هم به سراغ ما بیاید حتی نگاهش هم نمی کنیم.!

چقدر عسل میتوان خورد.؟!

بالاخره شیرینی آن ، ذائقه را کور می کند.!

اگر یک هفته در یک جنگل زیبا زندگی کنیم دیگر زیبایی آن برایمان عادی می شود و تازه به یاد مشکلات زندگی کردن در جنگل میفتیم…!

اینها فقط مثالهای کوتاه و ملموسی بود از لذتها….

هیچ لذتی از این دست لذتها ، ذاتا کمال محسوب نمی شوند که همیشه لذت بخش باشند ، ولی محبت کردن ، عشق ورزیدن ، مهربانی کردن ، کمک به هم نوع ، کمک به نیازمند و فقیر ، و حتی تلاش و کوشش ذاتا لذت بخش هستند و هیچ وقت انسان از آنها زده نمیشود…!

به نظر من بهشت هیچ زیبایی و کمالی ندارد.!

جایی که قرار است آنجا مانند گاو تا ابد بخوریم و بخوابیم و با حوریها و غلمانها سکس گروپ کنیم…!!

اگر با همین نیازهای بدنی کنونی به بهشت برویم قطعا پس از مدت کوتاهی از بهشت متنفر می شویم.!

در نتیجه ، انسانهای بهشتی باید افرادی بینهایت بی شعور ، شهوت پرست و مفتخور و تنبل باشند.!

بهشتیان باید بقدری نیازمند باشند که تا ابد با برطرف کردن نیازهایشان لذت ببرند.!

نیازمندی بی حد و اندازه.!

در بهشت فقیر و تهیدست وجود ندارد که به آنها کمک کنیم.!

یتیمی وجود ندارد که به او لبخند بزنیم.!

بیماری وجود ندارد که برای درمانش شب و روز تلاش لذت بخش انجام دهیم.!

کار و تلاش و کوششی وجود ندارد.!

همه چیز مهیاست.!

هر چه را بخواهی می خوری و هر که را بخواهی مانند حیوان می دری..!!

طی این بیست سال مطالعه و پژوهش و تحقیق ادیان، هرچه به دنبال اوصاف بهشت در این ادیان مختلف گشتم چیزی جز کثافتکاری و حقارت و نیاز بی پایان ندیدم…!!!

قطعا جهنم بهتر از بهشت است.!

حداقل امید رهایی از جهنم ممکن است شیرین باشد ، در بهشت حتی همان امید هم وجود ندارد.!

می گویند در بهشت رضایت خدا و بنده بالاترین لذت است.!

از چه چیز خدا راضی خواهیم بود ..؟!!

رضایت از چه..؟!!

رضایت از دائما باکره بودن حوری ها.؟!

یا لوند بودن غلمانها..؟!

و خدا از چه چیز ما راضی خواهد بود.؟!

دائم الخمر بودن ما یا استاد سکس شدنمان با حوریان بی شمار بهشتی…؟؟!!

جالب اینجاست که از نظر دین فروشان، بهشت فقط برای مردان و همبستری با حوریان!!! طرح شده است.

*بیاییم با خودمان روراست باشیم.*

پس اگر این درست باشد تکلیف زنان مثلا مؤمنه چه می‌شود؟ 🤔

مگر نه اینست که خدا پاداش کار نیک را بهشت تعیین کرده است؟

مگر زن انسان نیست و یا شهوت ندارد؟

به نظر من علت اینکه برای زنان مؤمنه در بهشت چیزی توصیف نشده است، ملایان و دین فروشان آن روزگاران  و حال، جرأت بازگو کردن این موضوع را نداشتند که در بهشت، زنان مؤمنه هم کسانی از جنس مخالف برای پاداش در انتظارشان هستند و بالعکس،

چه بسا اگر چنین می‌گفتند مورد خشم و غضب مردمانشان، که بعید هم نبود قرار می‌گرفتند. به همین علت فقط و فقط در بهشت این حوریان هستند که انتظار مردان مومن و ثواب کار را می‌کشند.

همین حالا هم خیلی‌ها از طرح این سوال حذر دارند و رگ غیرتشان باد می‌کند.

ولی چطور حرف از جهنم می شود،همین رمالان دین فروش به صراحت سخن از عذاب زن و مرد در جهنم را می‌زنند؟

پاسخ: باید توجه داشت که قرآن، هم باید تودۀ عوام در حجاز آن زمان را که به دنبال شهوت‌رانی بوده‌اند، اشباع بکند تا آدم شوند و دست از تجاوزها و جنایاتشان بردارند و هم باید علماء و مردم فرهنگ‌های دیگر آن زمان و امروز را اشباع کند و جالب است که هر دو را اشباع کرده است. از طرفی به آن عوام گفته است که دست از کارهای بد خود بردارید و به آنها وعده‌های مادی در حد فهم خودشان داده است. البته آیات مربوط به همین وعده‌های مادی دارای ظرائفی است که علماء و مردم فرهنگ‌های دیگر را به گونۀ دیگری اشباع می‌کند. مثلا در مورد بهشت مادی گفته است:

مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهٰارُ أُكُلُهٰا دٰائِمٌ وَ ظِلُّهٰا تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْكٰافِرِينَ النّٰارُ  ﴿الرعد، 35﴾

مَثَل بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده [چنین است که] از زیر [درختانِ] آن نهرها جاری است، میوه‌ها و سایه‌اش همیشگی است. این عاقبت و فرجام کسانی است که [در همه امور زندگی] پرهیزکاری کردند و فرجام کافران آتش است.

در این آیه از واژۀ «مَثَل» استفاده شده است که باید به آن دقت داشت. پس نعمت‌های مادی بهشت که در قرآن مطرح شده تنها مَثَلی از بهشت است نه خود بهشت.

همچنین در سوره ق آمده است:

لَهُمْ مٰا يَشٰاؤُنَ فِيهٰا وَ لَدَيْنٰا مَزِيدٌ  ﴿ق‏، 35﴾

در آنجا هرچه بخواهند برای آنان فراهم است، و نزد ما [نعمت‌های] بیشتری است.

در جای دیگر می‌فرماید:

لِيَجْزِيَهُمُ اللّٰهُ أَحْسَنَ مٰا عَمِلُوا وَ يَزِيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللّٰهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشٰاءُ بِغَيْرِ حِسٰابٍ  ﴿النور، 38﴾

[این گونه عمل می‌کنند] تا خدا آنان را بر [پایه] نیکوترین عملی که انجام داده‌اند پاداش دهد، و از فضلش به آنان [كمالاتي] بیفزاید، خدا به هر که بخواهد بی‌حساب روزی می‌دهد.

در این آیه مراد از ازدیاد فضل آنها، زیاد شدن کمال و معنویت است. پس هر آنچه فرد بهشتی بخواهد از جمله علم و معرفت و کمال می‌تواند بدست آورد.

باز در قرآن آمده است:

عَلىٰ سُرُرٍ مُتَقٰابِلِينَ  ﴿الصافات‏، 44﴾

در حالی که بر تخت‌هایی روبه روی یکدیگر [تکیه زده‌اند،]

تقابل بهشتیان که رو به روی هم نشسته و از وجود یکدیگر لذت می‌برند نباید فقط به لذت‌های مادی تفسیر شود بلکه شايد آنان با یکدیگر سخناني علمی و معنوی می‌گویند و بر كمال يكديگر مي‌افزايند.

چرا شبهه‌کنندگان به این آیه توجه ندارند که در مورد بهشتیان آمده است:

دَعْوٰاهُمْ فِيهٰا سُبْحٰانَكَ اللّٰهُمَّ وَ تَحِيَّتُهُمْ فِيهٰا سَلاٰمٌ وَ آخِرُ دَعْوٰاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ  ﴿يونس‏، 10﴾

[آغازِ] نیایششان در آنجا [این است که]: خدایا! از هر عیب و نقصی منزّهی، و درود خدا در آنجا به آنان عطا کردن سلامتی کامل است، و پایان بخشِ نیایششان این است که همه ستایش‌ها ویژه خدا مالک و مربی جهانیان است.

پس قرآن برای نخبه‌ها نخبه‌گونه و با اشاره حرف زده و برای عوام، ظاهری صحبت کرده است.

در روايتى از امام صادق(ع) نقل شده است: كتاب الله على أربعة: العبارة للعوام, الاشارة للخواص, اللطائف للأولياء, والحقائق للأنبياء. (بحارالانوار، ج78،ص278)

ترجمه: «كتاب خداوند بر چهار چيز است: عبارت [ظاهر]، اشاره، لطايف و حقايق. عبارت براى عامه مردم است، اشاره براى خواصّ، لطايف براى اوليا و حقايق براى انبيا.»

چرا نمی‌خواهیم روی کتاب خدا دقت کنیم تا آن را درست بفهمیم؟ فکر نکنیم قرآن کتاب شهوت‌رانی است و بهشت جایگاه عرق‌خوران است؟ باید در لطائف قرآن دقت کرد.

خوب است برای فهم مطلب مثالی بزنم:

وقتی قرآن به سمیناری مثل حج دعوت کرده در آن از خوردن هم صحبت شده و نعمت خوراكي در آن فراوان است، چرا که هر زائر براي حج حد اقل يك گوسفند براي قربانی می‌آورند ولی علم و معنویت نیز در آن هست. قرآن در آيات مربوط به حج بارها از ذکر خدا و معنویت صحبت كرده است. در مورد بهشت نیز همین‌گونه است و كنار لذت‌های مادی از لذت‌های معنوی نیز بالطافت سخن گفته شده که هرکسی در خور حال و درجۀ خود می‌تواند از آن بهره ببرد. پس در هر جایی هم ظاهر است و هم باطن و باید به هر دو مورد دقت داشت.

امیدوارم این سبک از اشکالات پایان یابد و افراد، بیشتر در قرآن دقت کنند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات