آیا آیت الله کمال حیدری قائل به تحریف قرآن است؟

آیا آیت الله کمال حیدری قائل به تحریف قرآن است؟

پاسخ داده شد
0
0

کلیپی از آیت الله حیدری منتشر شده که ایشان راجع به اصل قرآن نیز تردید می‌اندازد و می‌گوید شاید قرآن نیز به درستی به دست ما نرسیده باشد. جواب شما به حرف‌های ایشان چیست؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

ممکن است صحبت‌های ایشان ده جلسه بوده باشد که دو دقیقه‌اش را در یک کلیپ پخش می‌کنند. در مجموع بحث ایشان مربوط به اختلاف قرائات است نه اینکه قرآن کم و زیاد شده باشد. مثلا ایشان در جایی می‌گوید: نقل شده که حفص که یکی از قاریان است انسان بدی بوده است. اگر این‌گونه باشد بدی او دلیل بر این نیست که قرائتش اشکال داشته است مثل اینکه خط عثمان طه را شخصی نوشته است که الآن زنده است و ممکن است بدی‌هایی نیز داشته باشد ولی ما از خط او در قرآن استفاده می‌کنیم.
به هر حال قرائت‌های مختلفی از قرآن وجود دارد. یادم هست زمانی نزد آیت الله منتظری رفتم و ایشان به من گفت: من در ماه رمضان امسال قرآن را با قرائت ورش از قالون ختم کردم و من وقتی آن قرآن را دیدم مشاهده کردم که تنها در 904 مورد اختلاف قرائت داشت و این چیزها اختلاف زیادی نیست و حتی در معنا نیز اختلاف زیادی ایجاد نمی‌کند.
پس منظور آیت الله حیدری زیر سوال بردن اصل قرآن نیست. این مطلب نیز یادمان نرود که ممکن است عده‌ای به خاطر دشمنی‌هایی که با ایشان دارند دقایقی از کلام ایشان را کلیپ کرده‌اند تا او را منحرف جلوه دهند.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.