حکم کاشت ناخن و مژه و نشان دادن آن به نامحرم

حکم کاشت ناخن و مژه و نشان دادن آن به نامحرم

پاسخ داده شد
0
0

آیا کاشت ناخن و مژه اشکال دارد یا نه؟ آیا یک زن می‌تواند با ناخن یا مژۀ کاشته شده در مقابل نامحرم حاضر شود؟ خانمی گفته است از شما پرسیده که آیا با ناخن لاک زده می‌تواند جلو نامحرم حاضر شود و شما جواب داده‌اید که وقتی چیزی در جامعه عرف شده باشد اشکالی ندارد. آیا این صحبتی که به شما نسبت داده شده صحیح است یا نه؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

در جواب سؤال اول بارها گفته‌ام كه در بارۀ حكم كاشت ناخن چيزي نمی‌دانم و اظهار نظري نمي‌كنم. بله گفته‌ام که اگر کسی با چنین وضعی وضوء بگیرد به نظر من وضویش صحیح است.
همچنین نگفته‌ام که زينتها يا ناخن‌های‌ زينت شده را به دیگران نشان بدهید يا نشان ندهيد و با چنین زینت‌هایی در برابر نامحرم حاضر شوید يا حاضر نشويد. بنابراین نسبتی که به من داده شده كه پوشاندن زينت واجب نيست، اشتباه است. همچنين بنده نگفته‌ام که هر چیزی عرف شد حلال است. چیزی که گفته‌ام این است که اگر کسی با لاک وضو بگیرد وضويش اشکالی ندارد، چون عرفا شستن حساب می‌شود. پس به نظر می‌رسد در فهم مطالب بیان شده، بی دقتی شده است.
بله نكتۀ دیگری هم گفته‌ام و آن اینکه جوان‌های امروزي با مطالبی که حكومت و ما آخوندها می‌گوییم لجبازی می‌کنند و در مقابل این لجبازی فعلا کاری نمی‌توان کرد و نهي ما و اجبارهاي حكومت وضع را بدتر مي‌كند و بنابراين نبايد متعرض جوانان شد و به كارهايشان ايراد گرفت؛ زيرا بيشتر افراد جامعه از دست ما عصبانی هستند كه چرا جامعه و صنعت و علم را آنگونه كه بايد پيش نبرده‌ايم و با این شرائط اگر بخواهیم آنها را امر و نهی کنیم فایده‌ای ندارد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.