تقابل دین و انسانیت

تقابل دین و انسانیت

پاسخ داده شد
0
0

اگر این ادیان، از زندگی حذف شوند و بجایش انسانیت و همزیستی بر اساسِ احترام به بشر و حقوقِ او جانشین شود، و قانون واحد جهانی حاکم گردد دنیا قدمِی بزرگِ برداشته است.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

دین آمده تا همین را بگوید. دین حرف از هم‌زیستی می‌زند. دین حتی با مشرکین نیز مسالمت‌آمیز رفتار می‌کند و می‌گوید قسمتی از زکات را برای جذب کفار اختصاص دهید.
دین شعار لَقَد کَرَّمنَا بَنِی آدَم(اسراء-70) سر می‌دهد و با این شعار کرامت انسانی را تبلیغ می‌کند. دین بر طبق آیه 151 سوره انعام گفته است جز در مورد قصاص نمی‌توان انسان کشت و تازه در همان یک مورد نیز می‌توان بخشید.
حضرت علی(ع) طبق نامۀ 53 نهج البلاغة به ما آموخته است که مردم دو گروهند:
إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ، يا همكيشان تو هستند يا همانندان تو در آفرينش.
تازه دین احسان و ایثار را نیز گفته است. پیامبر(ص) سعی می‌کرد با گروه‌های مختلف قرار داد ببندد و آنها را به قانون‌مداری تشویق می‌کرد.
پس دین با انسانیت و هم‌زیستی تعارض ندارد و بلکه آن را توصیه می‌کند.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.