لهو و لعب بودن دنیا ذاتی است یا عرضی؟

لهو و لعب بودن دنیا ذاتی است یا عرضی؟

پاسخ داده شد
0
0

در آیاتی از قرآن، دنیا به این گونه تعریف شده است که لعب و لهو و زینه و تفاخر و تکاثر است(حدید-20). حال آیا این صفات، ذاتی دنیا است و همۀ افراد، لهو و لعب و … را دارند یا اینکه این صفات عرضی است و برخی افراد آن را ندارند؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

به نظر می‌رسد این صفات، ذاتی دنیا باشد ولی همچنانکه قبلا گفتیم چنین صفاتی، عناوین کِش دار هستند و شدت و ضعف دارند. همه لهو و لعب را دارند ولی برخی آن را به حداقل رسانده‌اند و برخی حداکثر. بله، نباید هر لهو و لعبی را بد دانست. برخی از لهوها ذاتی دنیا هستند که چاره ای از آن نیست. زینت و تفاخر و تکاثر هم ذاتی انسان‌ها هستند ولی باید در جهات خوب از آنها استفاده کرد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.