چند معنا از یک آیه

چند معنا از یک آیه

پاسخ داده شد
0
0

عبارت وَ مَا ءَاتَيْتُم مِّن رِّبًا لِّيرَبُوَاْ فىِ أَمْوَالِ النَّاسِ فَلَا يَرْبُواْ عِندَ اللَّهِ(روم-39) به چه معنا است؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

این عبارت را چند جور می توان معنا کرد:
معنای اول: آن چیزی که از زیادی مالتان می‌دهید ولی هدفتان رضایت خدا نیست بلکه صرفا می‌خواهید مال دیگران زیاد شود و از گرسنگی نمیرند چون نیت خدایی نداشته‌اید نزد خدا افزایشی پیدا نمی‌کند و دارای درجۀ قرب نیست و خلاصه بالا نمی‌رود.
معنای دوم: آن پولی که به خاطر افزایش مالتان برای تجارت به صاحبان کار می‌دهید تا در اموال آنها زیاد شود و چند برابر آن به شما برگردانده شود چنین پولی ارزش معنوی نداشته و نزد خدا بالا نمی رود.
معنای سوم: ربائی که قرض گیرنده به قرض دهنده می‌دهد تا اموال قرض دهنده اضافه شود نزد خدا ارزش ندارد.
معنای چهارم: آنچه به عنوان قرض ربوی می‌دهید تا در مال قرض گیرنده رشد کند و زیادتر از مقدار قرض گرفته شده به شما پس بدهد در نزد خدا رشد نمی‌کند و شما انسان نیکو کاری به حساب نمی‌آیید.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.