پرسش ها و پاسخ ها - وب سایت رسمی احمد عابدینی

دین عامل عقب ماندگی

دین عامل عقب ماندگی

پاسخ داده شد
0
0

اگر بخواهیم به آنچه ادیان می‌گویند توجه کنیم، نه می‌توان شاتلی به فضا فرستاد و نه می‌توان با مهندسیِ ژنتیک، طبیعتِ موجودات و انسان را تغییر داد. به همین خاطر است که کشورهای دین دار همگی عقب افتاده هستند. به راستی مشکلِ عربستان چیست که در طیِ ۱۴۰۰ سالِ گذشته یک دانشمندِ مخترع و‌ مکتشف، به دنیا نداده است؟ آیا مغزِ عربستانی، چیزی از آلمانی کم دارد؟ هرگز! این، بسترِ مناسبِ دانش و آگاهیِ آلمان بود که صدها دانشمندِ بزرگ را تنها در یک قرن به جهان داد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

ممکن است افرادی سلفی باشند که با پیشرفت مخالف باشند ولی دين اسلام پيوسته تشويق به علم مي‌كند و بسیاری از علما نیز هستند که اتفاقا بحث‌های به‌روزی مطرح می‌کنند و همراه علم پیش می‌روند. اگر دیدید فردی با ریش و ظاهری اسلامی، حرف‌های بد می‌زند نگوییم دین با علم ژنتیک يا…مخالف است.
البته تغییر خلقت برای کمال اشکالی ندارد و اگر با این کار نسل از لحاظ ژنتیک بهتر شود بلا اشکال است ولی اگر کاری کنیم که خلقت را ناقص کنیم بد است.
و اما مشکل عربستان و دیگر کشورهای اسلامی این است که چون حكومتهايشان ديكتاتورند نیروهایشان به جهان غرب می‌روند. غرب با زیرکی، نیروهای كشورهاي اسلامی را به سمت خودش می‌کشاند. حاکمان در این کشورها جاهل‌اند و نمی‌توانند نخبگان خود را نگه دارند و البته شاید غرب نیز می‌خواهد چنین کسانی در خاورمیانه حاکم باشند تا مغزها به غرب بروند و آنها از دانشمندان اسلامی استفاده کنند. پس هم ایران دانشمند دارد و هم عربستان. مشکل این است که به خاطر حكومت مستبدان این نخبگان در کشورهای اسلامی نمی‌مانند.
ما از حاکمان كشورهاي اسلامي دفاع نمی‌کنیم بلکه ما مدافع اسلام هستیم. اسلام زیباست ولی ما مسلمانان آبروی اسلام را برده‌ایم. خودمان دنبال هوای نفس بوده‌ایم و حاکمان نیز دنبال قدرت بوده‌اند. غربی‌ها کتاب‌های مختلفی در مورد پیامبر(ص) نوشته‌اند. ما علی علی کردیم ولی دیگران از علم علی(ع) استفاده کرده‌اند. تحقیقات مهم دینی را غیر مسلمانان کرده‌اند. پس اسلام خوب است.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.