طبیعت زن و مرد در قرآن

طبیعت زن و مرد در قرآن

پاسخ داده شد
0
0

آیا قرآن زن و مرد را دو طبیعت مختلف معرفی کرده است؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

قرآن در جاهای مختلف از جمله در اول سوره نساء گفته است که همه از یک گوهر آفریده شده‌اند. مرد و زن از یک حقیقت هستند. قرآن هرجا صحبت از مرد و زن است حتی برای زن از لغت زوج استفاده کرده است بر خلاف محاورات که از لغت زوجة استفاده می‌شود. پس از نظر قرآن زن و مرد یک گوهر هستند و حتی در لغت هم به یک گونه از آنها در قرآن یاد شده است.
باز در سوره روم آمده است :
وَ مِنْ آيٰاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوٰاجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْهٰا وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِي ذٰلِكَ لَآيٰاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿الروم‏، 21﴾
و از نشانه های او این است که برای شما از ذات خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقیناً در این [کار شگفت انگیز] نشانه هایی است برای مردمی که می‌اندیشند.
پس زن و مرد دو چیز نیستند که فکر کنیم مرد برتر از زن است. همچنین اینکه برخی گفته‌اند زن از جسم مرد یا از دندۀ او خلق شده، اشتباه است.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

جهت تهیه آثار استاد احمد عابدینی پس از تصمیم در مورد کتاب مورد نظرتان از طریق ایمیل موجود در صفحه ارتباط با ما اقدام به سفارش گذاری کنید. فرآیند تهیه کتاب از طریق ایمیل در حال حاضر قابل انجام است. پس از دریافت ایمیل شما، اطلاعات درخواست شما بررسی می شود و از همان طریق پاسخی برای شما ارسال می گردد. در نظر داشته باشید که محصولات عموما به صورت PDF عرضه می شوند و کتاب فیزیکی در صورت موجود بودن و درخواست شما قابل ارائه است.