پیشرفت غرب و عقب افتادگی کشورهای اسلامی

پیشرفت غرب و عقب افتادگی کشورهای اسلامی

پاسخ داده شد
0
0

مردمِ دنیایِ غرب با “قانون” و “دانش” به سویِ سعادت در حرکتند ، اما آن دینی که قرار بود از قتل و تجاوز و جنگ جلوگیری کند چنین نکرد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

مردم دنیای غرب قبول است که با قانون و علم در حرکت‌اند ولی مگر دین گفته قانون و علم نباشد. پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) انسان‌هایی قانون‌مدار بوده‌اند. بله مسلمان‌هایی خلاف قانون عمل کردند یا عده‌ای خلاف قانون اسلام عمل کردند ولی اسلام با قانون‌مداری و دانش مخالف نیست. مگر اولین کلمه‌ای که بر پیامبر(ص) نازل شد (اقرء = بخوان) نبوده است؟ اولین آیات نازله مربوط به علم زيست‌شناسي و قلم است و حتی از پیامبر(ص) نقل شده است که برای طلب علم به چین بروید و اتفاقا علوم موجود در چین مربوط به علوم غیر دینی است نه علوم دینی. پس دین با دانش و علم موافق است.
در قرآن از علم صحبت زیادی شده است. کافی است شما واژۀ علم را در قرآن جستجو کنید تا مشاهده کنید در این کتاب آسمانی چقدر از علم سخن به میان آمده است. حتی در آیه 9 سوره زمر آمده است که : آیا عالم و غیر عالم متساوی هستند.
بله عده‌ای دست به تحریف دین زدند به گونه‌ای که دینی جاهلانه به بشریت عرضه کرده‌اند ولی خوشبختانه هنوز چیزهایی باقی مانده است مثل اصل قرآن که با جهالت مخالف است. در قرآن بارها تعابیری مثل اَفَلَا یَتَفَکَّرُونَ و اَفَلَا یَعقِلُونَ آمده است. در آیه آخر سوره طلاق هدف از خلقت، علم آموزی بیان شده است. در آیه 15 سوره ملک خداوند دستور داده است که :
فَامشُوا فِی مَنَاکِبِهَا یعنی بر گُرده زمين راه برويد و مراد اين است كه با علم زمين را رام خويش سازيد.
در آیات متعددی از تسخیر و رام بودن يا رام سازي آسمان‌ها و زمین و بقیۀ موجودات براي انسان صحبت شده است.
مگر پیامبر(ص) از علم سلمان استفاده نکرد؟ مگر پیامبر(ص) نگفت اُسراي جنگ در مقابل علم آموزی آزاد شوند؟
همۀ این موارد دلالت بر ضرورت علم‌آموزی از منظر دین دارد.
بله مسلمان‌ها در توطئه‌هایی واقع شده‌اند و چه بسا چون راستگو و درستکار بودند گمان كردند ديگران نيز چنین هستند و آنان با دروغ و… مسلمانان را فريفتند . بله متأسفانه عده‌ای از خوبی مسلمانان سوء استفاده کرده و آنها را فریب دادند. پس ممکن است گفته شود که اتفاقا تنبلی و بی‌علمیِ موجود در مسلمانان، صادر شده از خارج است.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

چون بازاندیشی روشی دائمی است سزاوار است نوشته ها و سخنرانی های این سایت نظر قطعی و نهایی قلمداد نشود.